dinsdag 10 mei 2016

Van de ene CAL naar de andere CAL

The last dance on the beach CAL waar ik hier nog over schreef is nog maar net begonnen en ik stop er al mee.

Je moest eerst een proeflapje haken en met het garen Colour Crafter moest dat uitkomen op 18x18cm.
Dat lukte met haaknaald 3,5. Vol goede moed begon ik aan het eerste patroontje met haaknaald 3,5. Te klein, toch opgespannen tot 18x18cm. Het volgende vierkantje met het zelfde patroon iets losser gehaakt om toch maar aan de goede afmetingen te komen, dat lukte enigszins maar vond ik niet mooi met al die gaten ertussen.
Ik was er helemaal niet tevreden over en dacht als het bij het eerste patroontje al zo een gedoe is wat gaat dat dan voor de rest van de vierkantjes worden.
Ik had geen zin om voor elk vierkantje uit te vogelen welke haaknaald ik nodig heb om de juiste afmeting te bekomen en wat heeft zo een proeflapje dan voor zin! Ik moet wel plezier hebben in het haken en het moet ontspannend blijven, dus heb ik besloten om met deze CAL te stoppen.

Even voor de duidelijkheid, niets ten nadelen van de ontwerpsters van de patroontjes hoor, die hebben prachtig werk geleverd en alles is goed beschreven en zelfs via filmpjes te volgen. Waarschijnlijk is het niet echt mijn ding.

Het garen gebruik ik gewoon voor de CAL Mandala Madness. Ik was gelijk verliefd op deze prachtige deken. Waarschijnlijk zal ik niet toekomen met mijn bollen maar ik heb nog wat Stylecraft liggen en we zien wel hoe ver ik kom, ik kan nog altijd bijkopen. Deze kleuren ga ik gebruiken.
Ik loop een beetje achter, ik heb net deel 5 af. Wat is dit leuk om te doen en ik heb al weer een paar steken gehaakt die ik nog nooit had gedaan.

Groetjes, Monique

7 opmerkingen:

  1. Ik snap je helemaal, het moet inderdaad een beetje ontspanning blijven. Ik heb er zelf ook niet het geduld voor om elk lapje te bewerken of opnieuw te maken. Je mandala wordt schitterend, deze kleuren zijn echt diep en warm, daar hou ik wel van.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lapjes is inderdaad een heel gedoe....een aantal lukt het meteen goed (geen idee waarom) maar velen hebben er problemen mee. Ik ben er maar niet eens aan begonnen.
    De Mandala Madness is prachtig en super leuk om te haken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mandala wordt echt prachtig! Het is te zien aan je werk dat je daar veel plezier aan beleeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wauw, je mandala is nu al prachtig! Blijkbaar een hele goede keuze om hier aan te beginnen!
    Veel plezier met het vervolg, daar is het toch om te doen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had het ook bij mijn proeflapje, nog nooit zo'n gedoe gehad om iets te haken. Maar ik zette door, want wist dat het garen anders zou blijven liggen. Ik ben blij nu, want de blokjes worden elke week mooier, vind ik!
    Je mandala is trouwens ook heel mooi,
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. was blij je blogje te lezen dat ik niet enige ben die de cal heb opgegeven, lukte me ook niet en ben ook gestopt, maar nog niets anders begonnen.. misschien haak ik ook de mandala want deze van jou is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, maar dit is ook een hele leuke CAL! Joh, soms ligt het één je meer dan het ander, en dat geeft helemaal niets.
    En wat een lange rij bollen heb je liggen.., om jaloers op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...